Yelena Kiryllow Opiekun Rocznika V
Skąd : Archangielsk Różdżka : 10,5 cala, brzoza Ermana, średnio elastyczna, elegancka, rdzeń z włosa wili - matki Ubiór : Prosta sukienka w kolorze ciemnej zieleni, sięgająca przed kolana i pozbawiona rękawów, idealnie komponuje się z karnacją dziewczyny. Liczba postów : 101
| Temat: Spis Zaklęć - Magia Cienia Czw Lip 21, 2011 9:21 pm | |
| Dostępność: W każdym przypadku, jeżeli osoba znająca zaklęcie z wyższego kręgu, zechce uczyć osobę młodszą, gracz ma szansę nauczenia się niedostępnego dlań dotąd czaru. Pod warunkiem zawarcia takiego nauczania w fabule i uznania go przez Administrację. Zgłoszenia nauki dokonuje się w momencie jej rozpoczęcia.
MAGIA CIENIA
Nie posiada zaklęcia wyzwalającego, ale wszystkie zaklęcia tej magii zarezerwowane są jedynie dla Specjalistów w tej dziedzinie, a z niewiadomych przyczyn próby nauczenia się ich przez innych władających magią zawsze kończą się fiaskiem.
ZAKLĘCIA ZWYKŁE
Aresto Momentum Opis: Spowalnia (lub całkowicie zatrzymuje) czas na kilka sekund w danym miejscu.
Pignus Wymowa: Czar całkowicie niewerbalny, czarodziej kładzie różdżkę na swych otwartych dłoniach, zapadając w 20 minutowy trans. Opis: Przez kolejną godzinę po rzuceniu tego zaklęcia czarodziej, postrzega świat niczym niekończące się „Déjà vu ”, na kilka chwil wcześniej wiedząc co się stanie. Szczególnie przydatna zdolność podczas walki – zmieniająca jej zasady! Czarodziej pod wpływem tego czaru ma prawo do jednego kontrataku w poście obrony, a MG może, ale nie musi zignorować pojedynczy cios, jaki postać powinna otrzymać. Nie ma też szans na zaskoczenie takiej osoby.
Stella Lux Opis: Czarodziej przyzywa ku sobie światło gwiazd, które oświetla obszar 48 m wokół maga. Tam gdzie pada łagodny, ciepły blask wszystko co ukryte zostaje ujawnione. Ciemność zarówno ta magiczna, jak i niemagiczna zostaje wygnana, niewidzialne staje się na powrót widzialnym, ukryte, lub przebrane istoty pokazują swą prawdziwą formę, a tajemne przejścia zostają ujawnione. Zaklęcie to trwa niepodtrzymywane do 5 minut i jest niezwykle męczące dla rzucającego, który czuje się po nim jak po przebiegnięciu 5 kilometrów.
Dos Opis: Rzucony na ofiarę, ten czar wywołuje całkowite zobojętnienie. Ofiara czasowo wyzbywa się strachu, co może czasowo leczyć fobie, ale ma też negatywny wpływ. Osoba pod wpływem tego zaklęcia, jakby nie zdawała sobie sprawy z niebezpieczeństwa idzie bez oporów do każdej walki, nigdy się nie cofając, jakby pozbawiono ją resztek rozsądku.
Extrema Verbi Opis: Rzucając ten czar, czarodziej może zadać jedno pytanie właśnie zmarłej osobie, a jej duch niezależnie od jego woli, będzie musiał udzielić nań prawdziwej odpowiedzi. Nic jednak nie jest proste, dość inteligentne osoby mogą odpowiedź zamienić w zagadkę.
Ianua Mortis Opis: Czarodziej rzucający to zaklęcie zyskuje czasową moc nad śmiercią, oddalając jej nieuniknione widmo od siebie i wszystkich swoich kompanów, o których pomyśli, a znajdują się w odległości nie większej niż 24 m od rzucającego. Zaklęcie trwa najczęściej do końca walki. Jeżeli ktokolwiek na kogo rzucono czar, powinien umrzeć, przed śmiercią może wykonać pojedynczą akcję, po czym umiera. Istnieje jednak szansa, że w tym przedłużonym czasie otrzyma pomoc, która ocali jego życie – wówczas postać jedynie utraci przytomność.
Ephebus Exterminata Opis: Jeżeli zaklęcie dosięgnie przeciwnika, natychmiast zaczyna go postarzać. Działa póki czarodziej je rzucający nie zdekoncentruje się, lub ofiara nie osiągnie wieku 100 lat (ze wszystkimi zmianami) – czar jest bardzo męczący i może doprowadzić do utraty przytomności przez rzucającego. A ile zabawy w cofnięciu efektu...
Zwierciadło Losu Wymowa: Zaklęcie niewerbalne, wymagające do rzucenia znajomości imienia i nazwiska osoby, oraz jej pukla włosów, lub kropli krwi, działające na zasadzie rytuału, który trwa około godziny. Opis: Aby rzucić to zaklęcie ofiara nie może znajdować się dalej niż w obrębie 5 km od rzucającego. Czar ten pozwala odmienić jakieś przyszłe wydarzenie z życia, ofiary, a może raczej zapleść jej los tak by zaprogramować nowe zdarzenie. Nie można zaplanować czyjejś śmierci, ale okazję, która może ją wywołać. Przez kolejny dzień czarodziej nie jest w stanie rzucić żadnego zaklęcia magi cienia.
Amiculum Practicus Wymowa: niewerbalne Opis: To zaklęcie pozwala ci wykonywać każde działanie, podczas gdy innym zdaje się, że robisz coś zupełnie innego. Obserwatorzy widzą czarującego w miejscu, w którym się znajduje. Mag może rzucać inny czar, kraść, atakować kogoś, inni natomiast widzą, że spaceruje, albo czyta książkę. Osoba atakowana, ma szansę na zorientowanie się w sytuacji, bazując na poziomie swej magi defensywnej, zawsze jednak będzie to atak z zaskoczenia, a o tym czy postać miała szansę zareagować decyduje MG.
Imago Opis: Najbardziej oczywiste ze wszystkich zaklęć tego rodzaju. Czarodziej kreuje iluzję, opartą na wszystkich zmysłach. Czar trwa do 10 minut, jeżeli ma to być stała iluzja, czarodziej musi poświęcić na jej rzucenie liczbę godzin odpowiadającą liczbie miesięcy, a po tym czasie odnowić zaklęcie.
ZAKLĘCIA OFENSYWNE
Mortis Ventusi Opis: Potworne zaklęcie zadające obrażenia wszystkim, których imiona nie zostaną wykrzyczane przez rzucającego to zaklęcie. Działa w obszarze pola widzenia czarodzieja, powołując do życia podmuch lodowatego wichru, raniącego i wywracającego każdego kogo dotknie. Zaklęcia tarczy nie chronią przed tym czarem, a jedynie Specjaliści Magi Żywiołów, którzy wcześniej dostroili się do mocy powietrza, są zdolni odpędzić od siebie ich widmo.
| |
|