IndeksIndeks  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Share | 
 

 Rozwijanie Postaci

Go down 
AutorWiadomość
Yelena Kiryllow
Opiekun Rocznika V
avatar

Female Skąd : Archangielsk
Różdżka : 10,5 cala, brzoza Ermana, średnio elastyczna, elegancka, rdzeń z włosa wili - matki
Ubiór : Prosta sukienka w kolorze ciemnej zieleni, sięgająca przed kolana i pozbawiona rękawów, idealnie komponuje się z karnacją dziewczyny.
Liczba postów : 101

PisanieTemat: Rozwijanie Postaci   Pią Lip 15, 2011 11:21 pm

Witam Was w zapewne Najważniejszym dla niejednego gracza temacie.
Na wstępie powiem kilka rzeczy, które mogą was zaskoczyć. Pisząc KP wybraliście wiek i rozdaliście statystyki. Widzieliście też, że istnieją rożne ich warianty. Teraz możecie wyrzucić tą wiedzę do kosza. Od momentu stworzenia postaci nikt nie da wam statystyk, ani zaklęć za darmo.
Zanim zaczniecie marudzić wyjaśnię, o co mi chodzi.
Przechodząc z klasy do klasy, uczycie się oczywiście zaklęć, ale tylko Magi Prostej, inne Szkoły są zarezerwowane dla graczy, którzy zechcą włożyć w grę więcej pracy. Sprawa ze statystykami jest jednak bardziej skomplikowana. Decydując się na jakiś wiek podjęliście pewne ryzyko, wchodząc w zakres innej punktacji (z ucznia na dorosłego np.) nie dodamy wam punktów za sam ten fakt. Statystyki bowiem można rozwijać i tak kończąc szkołę możecie mieć od 30 (bo wam się nie chciało uczyć) do nawet 150 pkt. To samo tyczy się osób dorosłych.

Sposoby rozwijania statystyk:

- podczas nauki zaklęć
- podczas treningów
- poprzez czytanie ksiąg
- poprzez zajęcia praktyczne
- przez pisanie egzaminów i uzyskanie odpowiednich wyników
- za randomowe akcje fabularne
- za udział w eventach
- MG/Admin może dodać punkty po zakończonej walce
- być może wpadniemy na jeszcze inny pomysł (?)

Punkty zawsze przydziela Administracja, lub uprawniony MG, dlatego chcąc się uczyć musicie zgłosić ten fakt w odpowiednim temacie – wraz z linkiem/linkami do postów, a my sprawdzimy wasze starania pod kątem dodania wam statystyk. Nie będzie łatwo... Zapomnijcie o dodatkach za jeden post, nauka trwa i to zawsze. Gdy uczycie się z ksiąg, spędzicie nad nimi, co najmniej 4 posty, między, którymi czeka was gra fabularna. W przypadku treningu (oraz walk), lub nauki zaklęć od innego gracza, obie strony mają szansę na poszerzenie swej wiedzy, a Mg może zadecydować, że jeden trening nie był wystarczający. Wszystko zależy od waszych opisów i inwencji.
Reszta przypadków jest o wiele mniej złożona. Pisząc egzamin końcowy, albo SUMY, a także mniejsze klasówki, macie szansę na dodatkowe punkty za doskonałe odpowiedzi. To samo tyczy się prowadzenia zajęć praktycznych przez studentów. Akcje fabularne, czy eventy mogą mieć z góry w założeniu, że jeśli gracze sprawnie wykorzystają jakieś swoje zdolności jako dodatkową nagrodę odpowiednia statystyka zostanie podniesiona.

Musicie pamiętać, że pomiędzy treningami obowiązkowa jest gra w fabule. Nie ma ludzi, którzy uczą się non stop.

Sprawa z zaklęciami wygląda podobnie, aby nauczyć się szerszej ich gamy, potrzebujecie nauczyciela, który wprowadzi was w arkana jakiejś Szkoły, lub nauczy zaklęcia z wyższego przedziału wiekowego. Specjalizacja daje wam dostęp do zaklęć zarezerwowanych dla danej Szkoły. Tylko ucząc się zaklęć z jakiegoś zakresu możecie podnieść cechę College z nim związaną, ale choć możecie nauczyć się kilku zaklęć z różnych Szkół, tylko w dwóch z nich możecie rozwijać sobie zdolności. Pozostałe będziecie rzucać na nieco niższym poziomie, niż osoby które się w tym wyspecjalizowały. Ponownie wszystko ocenia MG, a jeśli bardzo zależy wam na nauce możecie, czegoś w czym jeszcze nikt się nie specjalizuje, możecie poprosić mnie o trening i o ile fabularnie na niego zasłużycie, z pewnością będzie wam dane. Zawsze możecie też postarać się o księgi ( również w postaci mini eventu) tu jednak nauka będzie nieco dłuższa.


No tak, zajmijmy się zatem Zdolnościami Specjalnymi. Zapewne chcecie wiedzieć jak możecie uzyskać daną zdolność. Wszystko po kolei.

Poprzez nauczanie:
- animagia
- mowa węży
- telepatia

Poprzez interakcje:

- wilkołactwo

Nie da się połączyć „animagi” z „wilkołactwem. Pozostałe kombinacje stoją przed wami otworem. Z uzyskiwaniem Zdolności poprzez akcję fabularną wiąże się jednak pewne ryzyko, na które sami się zgadzacie.

animagia : jeśli nie uda wam się opanować tej zdolności, możecie w najgorszym wypadku pożegnać się z postacią, bo albo na wieki pozostanie zwierzakiem, albo zginie próbując;
mowa węży: aby się nauczyć trzeba próbować, a interakcje z niektórymi z nich mogą zakończyć się boleśnie;
telepatia: grozi wam co najwyżej obłęd;
wilkołactwo: jeśli w okresie próbnym nie spiszecie się jak należy wasza postać powącha kwiatki od spodu;

Na każdą próbę musicie uzyskać zgodę Administracji. Wyjątkiem jest wilkołactwo, które może być na was wymuszone – na to zgodę musi uzyskać wilkołak, albo MG podczas walki może zadecydować, że wbrew waszej wspólnej woli doszło do zarażenia...

Nauka każdej ze zdolności trwa lata (wilkołactwa się nie uczycie więc spokojnie), przygotujcie się zatem na ciężką pracę nauczyciela i ucznia. To jak będziecie się chcieli uczyć, zależy wyłącznie od waszej weny, Mg może udzielić wam wskazówek i to on będzie decydował w jakim stopniu próby są udane.

_________________
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
 
Rozwijanie Postaci
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Lumos Maxima :: Start :: ABC Gry-
Skocz do: